Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Alle moduler på 1. semester skal være gennemført
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kan beskrive og reflektere over projektets videnskabsteoretiske
grundlag
- Kan forklare tilsigtede og utilsigtede effekter af en konkret
forebyggende/sundhedsfremmende aktivitet og hvilke faktorer, som
influerer herpå
- Har forståelse af samfundsmæssige strukturers indflydelse på
borgeres sundhedstilstand
Færdigheder
- Kan udvælge en konkret forebyggende/ sundhedsfremmende
aktivitet og argumentere for relevansen af en konkret
problemstilling
- Kan tilrettelægge og dokumentere relevant litteratursøgning som
grundlag for arbejdet med projektets problemstilling
- Kan udvælge teorier og metode(r) til effektvurdering i forhold
til en konkret problemstilling og argumentere herfor
- Kan gennemføre og dokumentere en empirisk undersøgelse af
udvalgte, relevante aspekter af projektets
problemstilling
Kompetencer
- Kan diskutere validiteten af den viden som ligger til grund for
implementering af strukturelle eller individuelle forebyggelses-
eller sundhedsfremmeindsatser
- Kan vurdere om der foreligger tilstrækkelig viden om de
tilsigtede og utilsigtede effekter og konsekvenser ift.
fortsættelse af en konkret indsats eller implementering af ny
indsats med sundhedsfagligt sigte.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Effektvurdering af forebyggelses- eller
sundhedsfremmeaktiviteter |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i Fællesbestemmelserne. |
Yderligere informationer
Hvis du overvejer at søge ind på uddannelsen, bedes du
kontakte den decentrale
studievejledning.
Hvis du allerede er indskrevet på et semester, bedes du
orientere dig i Moodle og evt. kontakte semesterkoordinator ved
faglige spørgsmål eller studiesekretær ved administrative
spørgsmål.
Øvrige henvendelser kan rettes til studienævnssekretær
Malene Møller
Knudsen.