I undervisningen kombineres forelæsninger, case-baseret undervisning samt gruppe-diskussioner med efterfølgende oplæg omkring dagens pensum. Cases vil blive præsenteret af eksterne undervisere. Dertil kommer vejledning og gruppevise diskussioner i forbindelse med udarbejdelsen af den skriftlige opgave. Målet er at deltagerne fordybe sig i ny viden og til at blive udfordret af at forholde sig til egne cases og til cases som udspiller sig udenfor egen organisation.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
- om og forståelse af centrale begreber og temaer inden for reform- og forandringsteori i en offentlig og politisk kontekst.
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
- skriftlig og mundtligt at anvende faglig og teoretisk viden i analyser af aktuelle reform- og forandringsstrategier, herunder organisationsforandringer.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
- at analytisk at reflektere over egen forandringsledelsespraksis, når konkrete forandringsprocesser i en offentlig og politisk kontekst skal tilrettelægges og gennemføres.
Kombination af forelæsninger, case-baseret undervisning, vejledning samt gruppe-diskussioner med efterfølgende oplæg omkring dagens pensum.
5 ECTS-point svarende til ca. 140 arbejdstimer.
Prøvens navn | Ledelse af reform og forandring |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Eksamen er en individuel mundtlig prøve på baggrund af en skriftlig
opgave på maksimalt 10 sider. Opgaven skal tage udgangspunkt i
modulets begreber og kan være casebaseret. Der afsættes 30 minutter
til prøven, inkl. votering. Bedømmelsen er en helhedsbedømmelse af
det skriftlige produkt og den mundlige prøve. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12:
gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02: gives for den minimalt acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående læringsmål for modulet, dvs. i hvert fald basal viden om de vigtigste teorier og emner, som behandles i kursuslitteraturen. |
Engelsk titel | Leading Reform and Change |
Modulkode | SMG140009C |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig | |
Censornorm | To timer pr. skriftligt projekt inkl. eksamination. |
Studienævn | Studienævnet for Masteruddannelsen i Offentlig Ledelse (MPG) |
Institut | Institut for Statskundskab |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |