Modulet omfatter undervisning i klaver, sang og musikledelse samt stemmeteori. Der undervises i:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere viden om:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere færdigheder i:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere kompetencer til:
Prøvens navn | Færdighed og performance 2 |
Prøveform | Praktisk
Prøven er individuel.
Prøven har form som en indstudering og fremførelse. Den studerende indstuderer og leder en sats for kor eller kor med ensemble. Genrevalget er bestemt af semestrets pensum. Prøven skal dokumentere, at den studerende har opnået let øvede færdigheder i at instruere og lede musikudøvelse, i at anvende sin sangstemme selvstændigt og til foresyngning af korstemmer samt i at anvende klaver til at forespille musikstykker og til støtte for såvel indstudering som akkompagnement. Prøven skal endvidere dokumentere, at den studerende har opnået kompetencer med hensyn til stemmeteori, stemmeanalyse og –typebestemmelse. Ved bedømmelsen lægges der vægt på den studerendes færdighed i at anvende de grundlæggende teknikker inden for sang, klaver og musikledelse korrekt. Normeret prøvetid: 30 min. Prøven bedømmes af eksaminator og bedømmer. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i undervisningen på andet semester i Færdighed og performance 2, dvs. mindst 80 % tilstedeværelse samt tilfredsstillende deltagelse i og forberedelse til undervisningen i alle tre fag. |
Engelsk titel | Performance 2 |
Modulkode | SIMUS20187 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
2. semester (almen) 6. semester (sidefag) |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Musik |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |