Modulets indhold, forløb og pædagogik
Studerende, der gennemfører modulet, tilegner sig følgende:
Læringsmål
Viden
- Skal have viden om den historiske udvikling indenfor
mobilitets- og transportplanlægning
- Skal have viden om komplekse problemstillinger inden for
mobilitet- og transportområdet, samt strategier til at kunne
håndtere disse
- Skal have viden om og forståelse for samspillet mellem politik
og planlægning inden for mobilitets- og transportområdet, herunder
brugen af transportmodeller som politisk beslutningsværktøj
- Skal have viden om de bagvedliggende rationaler og mekanismer,
der knytter sig til centrale værktøjer inden for mobilitets- og
transportområdet
Færdigheder
- Skal kunne definere transportudfordringer i hhv. et trafik- og
mobilitetsperspektiv, og analysere forskellene mellem de
løsningsforslag, som disse perspektiver resulterer i.
- Skal kunne analysere mobilitetsudfordringer såvel i som udenfor
byerne og identificere konkrete løsninger, der imødegår disse
udfordringer.
Kompetencer
- Kan integrere mobilitetsplanlægning med andre
planlægningsområder.
- Kan udarbejde strategiske mobilitetsplaner
For studerende, der følger modulet på kandidatniveau, gælder
desuden følgende ekstra kompetencemål:
- Kunne reflektere over fagområdets tilgang til faglige
problemstillinger på højt niveau og dets relation til andre
fagområder.
- Kunne inddrage vidensområdet i løsningen af komplekse faglige
problemstillinger og dermed opnå ny forståelse af et givet
genstandsområde.
Undervisningsform
Forelæsninger suppleret med øvelser og selvstudier
e.lign.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Mobilitet og transportplanlægning |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Er angivet i
Fællesbestemmelserne. |