Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for
at deltage i modulet
Modulet bygger på viden opnået i modulet Regulering af
energiomsættende systemer eller tilsvarende.
Modulets indhold, forløb og pædagogik
Læringsmål
Viden
- Kunne forstå effektelektroniske apparaters funktion
- Kunne forstå virkemåde, karakteristika og anvendelse af moderne
effektelektroniske halvleder-komponenter
- Kunne forstå videnskabelige metoder og teorier set i forhold
til semestrets tema
- Kunne forstå at opsætte en business case for det
effektelektroniske apparat eller system
Færdigheder
- Kunne analysere og dimensionere effektelektroniske apparater
med tilhørende analoge eller mikrodatamat baserede styringer
- Kunne analysere effektelektronisk samspil og indvirkning på
omgivelserne fx i drivsystemer med elektriske maskiner eller i
forhold til påvirkning af el-nettet
- Have opnået erfaring med opbygning og afprøvning af
effektelektronisk udstyr via laboratoriearbejde
- Kunne lave en cost-benefit analyse på det effektelektroniske
system
Kompetencer
- Have opnået evne til at kunne omsætte akademiske kundskaber og
færdigheder inden for effektelektroniske apparater til en praktisk
problemstilling og kunne bearbejde en sådan problemstilling
- Have opnået evne til at kunne indgå i fagligt og tværfagligt
samarbejde inden for effektelektroniske apparater
- Have opnået evne til at kunne vurdere basale økonomiske forhold
ved udvikling og idriftsættelse af systemer eller
apparater
Undervisningsform
Afvikles som problembaseret projektorienteret arbejde i grupper.
Der gives et antal lektioner i forretningsøkonomi, for at
understøtte læringsmålene omkring dette. Undervisningen foregår på
engelsk og/eller dansk afhængig af deltagelse af udenlandske
studerende, eller hvis underviser er udenlandsk.
Omfang og forventet arbejdsindsats
Projektmodulets omfang er 15 ECTS svarende til 450 timers
studieindsats for den studerende.
Eksamen
Prøver
Prøvens navn | Design af effektelektroniske apparater |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Ekstern mundtlig prøve baseret på fremlæggelsesseminar og
projektrapport. |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fællesbestemmelser for uddannelser
(Vurderingskriterier).
http://www.engineering.aau.dk/uddannelse/studieadministration/ |