Modulet er et kursusmodul, og i tilknytning til modulet afholdes kursus med en introduktion til problembaseret læring i forhold til teoretiske, musikalske og terapeutiske læringsmål.
Den studerende skal gennem modulet opnå grundlæggende viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå grundlæggende færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå grundlæggende kompetencer til
Prøvens navn | Problembaseret læring |
Prøveform | Mundtlig
Prøven foregår som en samtale mellem den studerende, eksaminator og
censor med
udgangspunkt i et af eksaminator stillet spørgsmål/opgave vedrørende en problemformulering. Normeret prøvetid: 20 min Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i kursusundervisningen, hvilket indebærer min. 80 % tilstedeværelse samt løsning af samtlige opgaver, som stilles i løbet af kurset. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Den mundtlige samtale skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
For uddybende information om eftervidereuddannelsesudbudet se
studiets hjemmeside:
https://www.aau.dk/uddannelser/efteruddannelse/heltid-paa-deltid/professionsrettet-musikanvendelse/
Engelsk titel | Problem Based Learning |
Modulkode | MTPPROM20164 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
Heltid på Deltids udbud Enkeltfag fra bacheloruddannelsen i Musikterapi, 1. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Musikterapi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |