Evaluering og kvalitetsudvikling er væsentlige opgaver inden for uddannelse og læring. Det gælder både inden for skole- og uddannelsessystemet og andre typer organisationer, hvor der foregår systematisk uddannelse og kompetenceudvikling. Specialiseringen omfatter tre faglige hovedelementer: (1) Pædagogisk evaluering, forstået som evaluering af læring inden for uddannelsesforløb, herunder denne evaluerings forudsætninger og konsekvenser; (2) Programevaluering af uddannelse og kompetenceudvikling, samt (3) Kvalitetsovervågning og kvalitetsudvikling af uddannelse og kompetenceudvikling. Specialiseringen sigter mod, at de studerende tilegner sig i relevante teorier, redskaber og vidensbanker inden for feltet. Der vil blive afholdt kurser inden for de tre hovedelementer, og der vil blive inddraget viden og erfaringer fra forskellige uddannelser og organisationer.
Prøvens navn | Evaluering og kvalitetsudvikling |
Prøveform | Skriftlig
Prøven er individuel.
Produktkrav/sidetal: mindst 12 og højst 15 sider. Opgaven bedømmes af eksaminator. Opgaver som bedømmes til ikke bestået, bedømmes tillige af en censor. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | Evaluation, Assessment and Development |
Modulkode | MAELF20167 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |