Formålet med modulet er, at den studerende skal opnå kendskab til teorier og tilgange der belyser læring i en organisatorisk kontekst. Læring i organisationer forekommer i en række situationer, designede og tilsigtede såvel som spontane og uformelle, individuelle såvel som kollektive. Organisatorisk læring fokuserer særligt på samspillet mellem arbejde og uddannelse, forandringsprojekter som organisatorisk læring samt formel og uformel læring i organisationen.
Prøvens navn | Organisatorisk læring |
Prøveform | Skriftlig
Opgaven kan skrives individuelt eller i grupper på op til 5
studerende.
Sidetal: Mindst 5 og højst 8 sider pr. studerende ved gruppeopgaver. Højst 10 sider pr. studerende ved individuelt udarbejdede opgaver. Opgaven bedømmes af eksaminator. Opgaver som bedømmes til ikke bestået, bedømmes tillige af en censor. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Det skriftlige produkt skal demonstrere, at den studerende
opfylder målbeskrivelserne for modulet. Ved bedømmelsen af
prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af
karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler |
Engelsk titel | Organizational Learning |
Modulkode | MAELF20163 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
Alt efter valg af masterforløb. |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |