Specialiseringen går i dybden med de teoretiske begreber, der er introduceret på 1. og 2. semester og har særligt fokus på koblingen mellem på den ene side samskabelse, brugerdreven innovation, organisatorisk samarbejde (1. semester) og på den anden viden om implementering og evaluering (2 semester). Desuden kobles specialiseringen tættere til de studerendes praksis. Specialiseringen sigter mod, at de studerende tilegner sig relevante teorier og redskaber til at igangsætte, gennemføre, evaluere og justere netværks- og brugerinddragelsesaktiviteter i en konkret helhedsorienteret organisationsudviklingsproces. Formålet er at øge de studerende og dermed deres organisationers kapacitet til - via samskabelse - at opnå højere grad af effekt af den offentlige sektors indsats og effektivitet i levering af indsatsen. Hensigten er, at den studerende med udgangspunkt i en selvvalgt opgave (gerne fra egen praksis) arbejder med at designe og gennemføre en samskabelsesaktivitet og en evaluering af denne.
Prøvens navn | Offentlig kapacitetsopbygning og samskabelse |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Gennem forløbet gennemfører de studerende et
netværks/borger/brugerinvolverings- og evalueringsaktivitet i egen
praksis med tilknyttet vejledning. Med udgangspunkt i dette arbejde
udarbejdes den skriftlige opgave, som har et omfang på 10-12
normalsider. Opgaven er at redegøre for det valgte
involverings/evalueringsdesign i forhold til det samarbejde man har
igangsat, både i forhold til den organisatoriske platform og i
forhold til den kontekst som samskabelsen finder sted. Endvidere er
det vigtigt, at de(n) studerende argumenterer for de
videnskabsteoretiske tanker og metodemæssige valg, der ligger til
grund for opgaven. De(n) studerende skal formidle resultaterne af
samskabelsesaktiviteten, implementeringen og evaluering af denne,
ligesom det forventes, at de(n) studerende er i stand til kritisk
at reflektere over den gennemførte evaluering og præsentere
implikationer for justering af den praksis man har igangsat.
Endeligt lægges der høj vægt på, at de(n) studerende formår at
perspektivere opgavens resultater og implikationer til bredere
praksis.
Prøven gennemføres i grupper med op til tre medlemmer, eller individuelt. Produktkrav/sidetal: Omfanget af den skriftlige opgave er mindst 10 og højst 12 normalsider (15 sider ved 1 studerende). Det skriftlige og det mundtlige produkt vægtes ligeligt. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal samlet demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | Public Capacity Building and Co-Creation |
Modulkode | MAELF201618 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |