Specialiseringen beskæftiger sig med teorier om neuropædagogik og giver redskaber til, gennem hypotesedannelse, analyse og refleksion, at afdække neuropædagogiske perspektiver på det udvidet kognitionsbegreb. Specialiseringen sigter blandt andet mod udvikling af evnen til metarefleksion i forhold til neuropædagogiske tiltag, samt metodisk, organisatorisk og forskningsmæssig overblik over det neurovidenskabelige felt. Der er samtidig fokus på evidensbaseret viden i det neuropædagogiske og læringsteoretiske arbejde. Der arbejdes i specialiseringen problemorienteret med en selvvalgt problemstilling.
Prøvens navn | Neuropædagogik og læreprocesser |
Prøveform | Skriftlig
Prøvetiden er, hvor intet andet er bestemt normeret til 20 minutter
pr. studerende og 10 minutter pr. gruppe til votering og
karaktergivning, dog højest i alt to timer ved store grupper, 30
minutter i alt ved individuelle prøver. Disse angivelser er
inklusive tid til votering og karaktergivning.
Produktkrav/sidetal: Omfanget af den skriftlige opgave er mindst 12 og højst 15 sider pr. studerende. Vægtning: Det skriftlige produkt og den mundtlige præstation vægtes ligeligt. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal samlet demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af fagets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | Neuropedagogy and Learning Processes |
Modulkode | MAELF201617 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |