Prøvens navn | Læringsteori, Videnskabsteori og Metode 1 - valg a |
Prøveform | Skriftlig
Udarbejdelse af to skriftlige stillede afløsningsopgaver i
forbindelse med undervisningen på modulerne Læringsteori,
Videnskabsteori og Metode 1.
Opgaverne udarbejdes i grupper. Omfang: - opgave 1: min. 3 og maks. 4 sider - opgave 2: min. 4 og maks. 6 sider Som bilag til hver opgave udarbejder gruppen en procesbeskrivelse, der rummer en beskrivelse af gruppens arbejdsproces i forbindelse med besvarelsen samt de enkelte gruppemedlemmers deltagelse i udarbejdelsen, omfang min. ½ og maks. 1 side. I forbindelse med den sidste af de to opgaver udarbejder hvert medlem i gruppen desuden et individuelt refleksionsark med teoribaseret analyse af egen læring samt refleksioner over egne interesser og mulige emnevalg i forhold til projektet på 2. semester, omfang: min. 1 og maks. 2 sider. Dette vedlægges opgaven. Bilag tæller ikke med i omfanget af de skriftlige opgaver. Opgaver som bedømmes til ikke at være bestået, bedømmes tillige af en censor. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal demonstrere, at den studerende lever op til læringsmålene for de to involverede moduler, Læringsteori samt Videnskabsteori og metode I. |
Prøvens navn | Læringsteori, Videnskabsteori og Metode 1 - valg b |
Prøveform | Skriftlig
Ved modulets afslutning indleveres en skriftlig opgave indenfor
modulerne Læringsteori, Videnskabsteori og Metode 1
Omfang: Mindst 4 og højst 6 sider pr. studerende ved gruppeopgaver. Højst 10 sider pr. studerende ved individuelt udarbejdede opgaver. Opgaven kan skrives individuelt eller i grupper på op til 5 studerende. Som bilag udarbejdes og vedlægges desuden et individuelt refleksionsark med teoribaseret analyse af egen læring samt refleksioner over egne interesser og mulige emnevalg i forhold til projektet på 2. semester, omfang: min. 1 og maks. 2 sider. Bilaget tælles ikke med i omfanget af den skriftlige opgave. Opgaver som bedømmes til ikke at være bestået, bedømmes tillige af en censor. Prøven skal demonstrere, at den studerende lever op til læringsmålene for de to involverede moduler, Læringsteori samt Videnskabsteori og metode I. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal demonstrere, at den studerende lever op til læringsmålene for de to involverede moduler, Læringsteori samt Videnskabsteori og metode I. |
Engelsk titel | Learning Theory, Philosophy of Science and Methodology 1 |
Modulkode | MAELF20161 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår og Efterår
Alt efter valg af masterforløb. |
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |