Formålet med modulet er at præsentere og formidle konceptet kollektiv viden: Det at kombinere adfærd, præferencer eller en gruppes ideer til ny viden. Den studerende vil lære at fortolke og organisere den enorme mænge bruger-genererede viden på nettet med det formål at producere ny viden om oplevelser, markedsføring, personlig smag og menneskelig adfærd generelt. Der fokuseres specifikt på avancerede teknikker og algoritmer til automatiseret indsamling og generering af kollektiv viden.
I tilknytning til modulet afholdes undervisning inden for følgende områder:
Undervisningen vil bestå af forelæsninger og workshops hvor teknikkerne anvendes på faktiske datasæt.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Kollektiv viden |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund
af modulet besvarer det eller de udleverede spørgsmål og opgaver inden for modulets fagområde. Den skriftlige del af opgavebesvarelsen må højst være på 10 sider og udarbejdes individuelt. Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i modulet, hvilket indebærer indløsning af samtlige opgaver og øvelser, som stilles i løbet af kurset. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Collective intelligence |
Modulkode | KAVALG201742 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår og Forår
Studerende der er optaget på kommunikation, informationsvidenskab, interaktive digitale medier, oplevelsesdesign, informationsarkitektur eller mediefag kan tilmelde sig undervisning i valgfaget. |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |