I modulet arbejdes med at bibringe den studerende viden, færdigheder og kompetencer i forhold til de praktiske konsekvenser, udfordringer og muligheder for design af digitale medier som rammesættes af udviklingen indenfor digitale teknologier.
I tilknytning til modulet afholdes undervisning inden for følgende områder:
Design-perspektiver og –konsekvenser
Interaction-modalities og Design-patterns
Persuasive technologies og Behaviour design
Original digital technologies
Sustainable design.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
nye tendenser indenfor interaktivitet, design og digital teknologi
grundlæggende kendskab til udvalgte digitale teknologier og deres praktiske designmæssige konsekvenser for individ, gruppe og samfund
digitale teknologier og deres praktiske designmæssige konsekvenser for individ, gruppe og samfund
de designmæssige perspektiver og konsekvenser ved nye digitale teknologier
hvorledes nye tendenser indenfor digitale teknologier og digitale medier har potentiale for at påvirke individ, gruppe og samfund og samspillet mellem disse.
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
teknologier i praktiske design-løsninger
at anvende og sammenfatte en beskrivelse af en designløsning baseret på nye digitale teknologier
at indplacere sin designløsning i relation til teknologi-valg, kontekst, opgave(-er), bruger(-ere) og bæredygtighed
at vurdere og vælge metoder til informering, udvikling og evaluering af designoplæg baseret på ny digital teknologi.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at anskue designløsninger og -oplæg kritisk i forhold til eksisterende og fremtidige krav
at analysere relevante problemområder med det formål at udvikle adequate designløsninger
at styre, igangsætte, tilrettelægge og gennemføre designforløb med fokus på evaluering og udvikling af til formålet passede løsninger.
Prøvens navn | ye tendenser II - Praktisk design af interaktive medier |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål og opgaver inden for modulets fagområde. Den skriftlige
del af opgavebesvarelsen må højst være på 10 sider og udarbejdes
individuelt.
Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i modulet, hvilket indebærer indløsning af samtlige opgaver og øvelser, som stilles i løbet af kurset. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Hjemmeopgaven skal demonstrere, at den studerende opfylder de
faglige mål beskrevet ovenfor.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af bedømmelsen bestået blive lagt vægt på, at den studerende indløser modulets mål på tilstrækkelig vis. Opgaven bedømmes alene af eksaminator. Ved opgaver eksaminator bedømmer til ikke- bestået bedømmes opgaven tillige af intern censor. |
Engelsk titel | New Tendencies II – Practical Design of Interactive Media |
Modulkode | KAVALG201635 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |