I modulet arbejdes med en teoretisk indramning af materielt-diskursive organisatoriske praksisser med efterfølgende træning i analyse og forandring af samme ud fra én konkret rekvirents organisatoriske scenografi og forandringsønske/behov som deltagerne medvirker til at afklare ud fra en brede palette af 3 analytiske modi; arkitektur/fysiske rammer, kropslige og diskursive udtryksformer og artefaktbårne jobpraksisser
I tilknytning til modulet afholdes undervisning inden for følgende områder:
Teoretisk indramning af organisationer som materielt-diskursive praksisser i relation til rum, krop og materialitet som co-konfigurerende elementer samt det videnskabsteoretiske paradigme som tilgangen trækker på
Træning i afklaring og facilitering af materielt-diskursive forandringspraksisser hos den aktuelle rekvirent
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
materielle og diskursive former og mønstres gensidige forhold samt det videnskabsteoretiske paradigme som tilgangen trækker på
teori, metode og analyse i forhold til den organisatoriske scenografis materielt-diskursive former og mønstre (konfiguration)
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at facilitere forandringspraksisser ud fra materielt-diskursive interventionsformer
at analysere og vurdere materielt-diskursive praksisser i forskellige organisatoriske sammenhænge, interpersonelle som medierede og med brug af forskellige artefakter og materialiteter
at designe kreative læringsprocesser og innovative forløb
at give feedback til rekvirent baseret på materielt konfigurerede erkendelser
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
anvende teoretisk viden og praktiske færdigheder i forhold til en organisations scenografiske rekonfiguration
arbejde som facilitator af organisations scenografiske forandringsprocesser.
Prøvens navn | Organisatorisk Scenografi |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål og opgaver inden for modulets fagområde. Den skriftlige
del af opgavebesvarelsen må højst være på 10 sider og udarbejdes
individuelt.
Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende aktiv deltagelse i modulet, hvilket indebærer indløsning af samtlige opgaver og øvelser, som stilles i løbet af kurset. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Hjemmeopgaven skal demonstrere, at den studerende opfylder de
faglige mål beskrevet ovenfor.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af bedømmelsen bestået blive lagt vægt på, at den studerende indløser modulets mål på tilstrækkelig vis. Opgaven bedømmes alene af eksaminator. Ved opgaver eksaminator bedømmer til ikke- bestået bedømmes opgaven tillige af intern censor. |
Engelsk titel | Organizational Choreography |
Modulkode | KAVALG201629 |
Modultype | Kursus |
ECTS | 5 |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |