Modulet omfatter:
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Viden om og forståelse af:
videnskabelige teorier om genrer og typer af virksomheders og organisationers interne kommunikation
videnskabelige teorier vedrørende horisontale og vertikale kommunikationsformer i virksomheder og organisationer i forhold til organisationsplaner og ledelsesformer.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Færdigheder i:
på videnskabeligt niveau at analysere eksempler på intern organisationskommunikation ved hjælp af ovennævnte teorier
på videnskabeligt niveau at udarbejde forslag til intern organisationskommunikation i forhold til forskellige konkrete situationer.
Når modulet er afsluttet, skal den studerende kunne demonstrere:
Kompetencer til:
Prøvens navn | Intern organisationskommunikation |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave.
Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på
baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab
til de teorier og metoder, der er alment kendte inden for det
udvalgte område af intern organisationskommunikation. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Besvarelsen skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen ovenfor. |
Engelsk titel | Internal Corporate Communication |
Modulkode | KASIVS201412 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |