Evaluering og kvalitetsudvikling er indbyggede dimensioner af klinisk arbejde såvel som i mange organisatoriske sammenhænge, fx evaluering af indsatsen ifm. rehabilitering efter erhvervet hjerneskade. For at imødekomme behovet for at kunne yde en evidensbaseret indsats udvikles nye evalueringsmetoder. Fokus er på de psykologiske bidrag til evidens og evalueringstiltagene.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Prøvens navn | Socialkognitiv tilgang til programevaluering |
Prøveform | Skriftlig
Prøven er individuel.
Prøven har form af en hjemmeopgave med en af den studerende valgt og af den kursusansvarlige lærer godkendt problemstilling i relation til pensum. Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i kurset, hvilket indebærer 75% tilstedeværelse samt indløsning af samtlige opgaver, som stilles i løbet af kurset. Sidetal: Højst 5 sider. Pensumramme: 500 sider obligatorisk litteratur. Besvarelsen bedømmes af to bedømmere. Besvarelser, som eksaminator vurderer til ikke bestået, bedømmes tillige af en censor. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal dokumentere, at modulets mål er indfriede. |
Engelsk titel | Psychological Approach to Realistic Evaluation |
Modulkode | KAPSY201529 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
9. semester Valgmodul |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Psykologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |