Evaluering og kvalitetsudvikling er indbyggede dimensioner af klinisk arbejde såvel som i mange organisatoriske sammenhænge, fx evaluering af indsatsen ifm. rehabilitering efter erhvervet hjerneskade. For at imødekomme behovet for at kunne yde en evidensbaseret indsats udvikles nye evalueringsmetoder. Fokus er på de psykologiske bidrag til evidens og evalueringstiltagene.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til
Prøvens navn | Socialkognitiv tilgang til programevaluering |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en hjemmeopgave med en af den studerende valgt
og af den kursusansvarlige lærer godkendt problemstilling i
relation til pensum.
Pensumramme: 500 sider obligatorisk litteratur. Sidetal: Højst 5 sider. Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i kurset, hvilket indebærer 80 pct. tilstedeværelse samt indløsning af samtlige opgaver, som stilles i løbet af kurset. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Prøven skal dokumentere, at modulets mål er indfriede.
|
Engelsk titel | Psychological Approach to Realistic Evaluation |
Modulkode | KAPSY201329 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Psykologi |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |