• Afhandlingen er styret af en for uddannelsen relevant problemformulering udviklet af den studerende.
• Besvarelsen er afgrænset således, at afhandlingens analyser og diskussioner er relevante, nødvendige og dækkende for at kunne besvare problemformuleringen.
• Der er konsistens imellem problemformulering, afgrænsning, disposition, analyse og konklusion således, at besvarelsen fremstår logisk i lyset af problemformuleringen.
• Der er en diskussion af og begrundelse for valg og fravalg både med hensyn til emneafgrænsning, teori, metode og empiri (hvis empiri indgår).
• Afhandlingen reflekterer kritisk over de(n) valgte teori(er), metode(r) og empiri (hvis empiri indgår) samt vurderer deres anvendelighed for besvarelsen af problemformuleringen.
• Der er konsistens, således at valg og anvendelse af teori og empiri indgår i et samspil med hinanden og kompletterer vidensproduktionen (gælder empiriske afhandlinger).
• Der er dokumentation og/eller argumentation for påstande i analyse og konklusion.
• I analysen indgår overvejelser om, hvordan afhandlingens egne resultater ligner og/eller adskiller sig fra andre lignende undersøgelser på området.
• Analysen fokuserer på et velafgrænset problem, dvs. går i dybden og skaber syntese på baggrund af teorier og evt. empiri.
• Afhandlingen viser forståelse af sammenhænge inden for emnets kontekst samt perspektiverer egne resultater til andre lignende situationer uden for den aktuelle kontekst.
• Identificere videnskabelige problemstillinger inden for feltet.
• Reflektere over internationalt relaterede problemstillinger på et videnskabeligt grundlag.
• Applicere organisations- og strategiteorier på konkrete problemstillinger, enten fra et empirisk eller teoretisk udgangspunkt.
• Udvælge relevant teori, metode og redskaber og på et videnskabeligt grundlag opstille løsningsmodeller.
• Analysere problemstillinger for virksomhedens medarbejdere og ledelse.
• Formidle forskningsbaseret viden.
• Diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-specialister.
• Styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løsningsmodeller.
• Planlægge og udvikle udviklingsprojekter inden for organisation og strategi.
• Foretage vurderinger og træffe valg i en kompleks sammenhæng.
• Selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig professionelt ansvar.
• Argumentere på et videnskabeligt grundlag.
• Selvstændigt tage ansvar for egen faglige udvikling og specialisering.
Omfatter et kandidatspeciale i grupper af en eller flere studerende. Kandidatspecialet tager udgangspunkt i en afgrænset organisatorisk eller strategisk problemstilling – fra praksis og/eller teori. Denne problemstilling godkendes af koordinatoren. De studerende får tilknyttet en vejleder.
30 ECTS
Prøvens navn | Kandidatspeciale |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12: Gives for den fremragende præstation, der i
forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en
omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger,
med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02: Gives for
den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående
kompetence- og læringsmål.• Identificere videnskabelige
problemstillinger inden for feltet.
• Reflektere over internationalt relaterede problemstillinger på et videnskabeligt grundlag. |
Engelsk titel | Master's thesis |
Modulkode | KAORS20166 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |