Indenfor temarammen om læring og forandring i praksis bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer på uddannelsens tidligere moduler. På modulet skal den studerende gennem et empirisk projektarbejde lære at udvikle sine akademiskfaglige kompetencer i et samspil med en projektorienteret kontekst i ind- eller udland. Der undervises i fokus på samspil mellem teori og praksis, forandringsperspektiver, videnssamarbejde, etnografisk arbejde og interventionsarbejde.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Prøvens navn | Læring og forandring i praksis |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
En intern kombineret skriftlig og mundtlig prøve i Læring og
forandring i praksis (Learning and Innovative Change in Practice).
Prøven foregår som en samtale mellem den/de studerende, eksaminator
og censor med udgangspunkt i en projektrapport, som dokumenterer og
formidler den/de studerendes projektorienterede forløb og analysen
af en selvvalgt problemstilling i tilknytning til dette. Desuden
skrives en formidlende artikel om projektets fund til
virksomheden/organisationen inden for modulets tema.
Projektrapporten (inkl. artiklen) kan udarbejdes i grupper på op
til højst tre studerende.
Projektrapporten skal have et omfang på - v. 1 studerende min. 20 sider og max 30 sider eksklusiv artiklen - v. 2 studerende min 30 sider og max. 55 sider eksklusiv artiklen - v. 3 studerende min 40 sider og max. 75 sider eksklusiv artiklen Artiklen må være på mindst 3 og højst 5 sider. |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Projektrapporten og den mundtlige eksamination skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler |
Engelsk titel | Learning and Innovative Change in Practice |
Modulkode | KALFPK20178 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |