Modulet sætter fokus på brugen af portfolio som metode i et læringsteoretisk og didaktisk perspektiv. De studerende indføres gradvist i anvendelsen af portfolio.
Det forudsættes, at den studerende aktivt anvender portfolio og derigennem får praktisk erfaring med metoden. Modulet indeholder et teoriforløb, udarbejdelse af e-baseret portfolio samt obligatorisk deltagelse i studenterudviklingssamtaler (SUS) 1 gang pr. semester på 7., 8. og 9. semester. Ved studenterudviklingssamtalerne gøres der status over den studerendes kompetencer i relation til uddannelsens mål og den enkelte studerendes individuelle mål. I den sidste del af uddannelsen sættes i stigende grad fokus på den studerendes udvikling i forhold til arbejdsmarkedsrelaterede kompetencer med afsæt i læringsportfolio.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Prøvens navn | Læringsportfolio og faglig udviklingssamtale i teori og praksis |
Prøveform | Mundtlig
En intern individuel mundtlig prøve i Læringsportfolio og faglig
udviklingssamtale i teori og praksis (Learning Portfolio and
Professional Development Dialogue in Theory and Practice).
Prøven foregår gennem: 1) Dokumenteret fremmøde og undervisningsdeltagelse på mindst 80% af det samlede kursus på 7., 8. og 9. semester 2) Aflevering af SUS-skemaer (3 stk.) med efterfølgende godkendelse af SUS-samtalepartneren. 3) Gennemførelse af SUS-forløb (1 samtale på henholdsvis 7., 8. og 9. semester) 4) En afsluttende mundtlig prøve såfremt pkt. 1 er opfyldt, alternativt laves en bunden skriftlig 72-timers hjemmeopgave (se nedenfor). Alternativ prøveform i tilfælde af fremmøde og undervisningsdeltagelse på mindre end 80%: 72 timers bunden skriftlig hjemmeopgave inden for kursets fagområde. Omfang: 5-8 sider. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Den mundtlige præsentation - samt efterfølgende dialog og diskussion - skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
Engelsk titel | Learning Portfolio and Professional Development Dialogue in Theory and Practice |
Modulkode | KALFPK20177 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |