Indenfor temarammen om design bygges der videre på viden, færdigheder og kompetencer på uddannelsens tidligere moduler, og der undervises i pædagogisk teori og didaktik, pædagogisk innovation samt forståelser af innovations- og forandringsprocesser.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Prøvens navn | Pædagogik og pædagogisk innovation |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
En ekstern kombineret skriftlig og mundtlig prøve i Pædagogik og
pædagogisk innovation (Pedagogy and Pedagogical Innovation). Prøven
tager udgangspunkt i en projektrapport samt en artikel efter
videnskabelige standarder, der formidler projektets
vidensproduktion eller behandler en tilstødende relevant
problemstilling, som ikke er behandlet i projektet. Ved
gruppesamarbejde indgår artiklen i gruppens fælles ansvar.
Projektet skal omhandle design af et læringsbaseret
forandringsforløb og skrives med udgangspunkt i valgmodulets
faglige indhold.
Sidetal: Opgaven skal være på mindst 15 og højst 20 sider pr. studerende og højst 30 sider ved individuelt udarbejdede rapporter. Hertil kommer en artikel efter videnskabelige standarder på mindst 5 og højst 7 sider, som ikke medtælles i førnævnte sidetal. |
ECTS | 20 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Projektrapporten og den mundtlige samtale skal demonstrere, at
den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet.
Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | Pedagogy and Pedagogical Innovation |
Modulkode | KALFP20173 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |