Modulet giver den studerende teoretisk indsigt i og forståelse af de etiske aspekter af kommunikative handlinger og praksisser i forskellige medierede og samfundsmæssige sammenhænge. Der lægges særligt vægt på den nære sammenhæng mellem kommunikation og etik i konteksten af både traditionelle og nye, digitale medier.
Viden om:
Færdigheder i:
Kompetencer til:
Prøvens navn | Etik, magt og medier |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund af modulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål og opgaver inden for modulets fagområde.
Den skriftlige del af opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Hjemmeopgaven skal demonstrere, at den studerende opfylder de
faglige mål beskrevet
ovenfor. Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende indløser ovenstående læringsmål på en fyldestgørende måde med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | Ethics, Power and Media |
Modulkode | KAKOM20186 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
7. semester Studiefagsmodul, Valgmulighed 3 af 5 |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |