Definere, forstå og reflektere over nøglebegreber og teorier inden for tværkulturel ledelse og lederskab samt anvende denne viden i praksis (cases).
Teoretisk og praktisk at kunne redegøre for centrale dele af de modeller og teorier, som belyses, samt på grundlag heraf at kunne undersøge relevante problemstillinger i praksis.
Diskutere og analysere fordele og ulemper ved forskellige teoriretninger og model-ler samt relatere fagenes indhold til beslutningsformål i en virksomhed.
Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer, hvor relevant. De studerende udarbejder i tværkulturelle grupper en modulrapport om en valgfri, revelant problemstilling, som forsvares ved en mundtlig eksamen.
10 ECTS
Prøvens navn | Cross-cultural Management and Leadership |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
Engelsk titel | Cross-cultural Management and Leadership |
Modulkode | KAIVØ20162 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |