Modulet har fokus på udvikling af et it-didaktisk design af et konkret digitalt produkt, der skal udformes, afprøves og evalueres i en fortløbende (iterativ) proces og reflekteres og begrundes teoretisk. På dette modul er der fagligt og teoretisk fokus på it-didaktisk design, herunder prototyping og introduktion til begreber indenfor it, læring og didaktik. Den metodiske ramme arbejder med multimodale processer, interaktion og kommunikationsteori, samt introducerer til problem- og projektbaseret arbejde. Der arbejdes med case-baseret udvikling af prototyper og designs, som integrerer teknologi i læring, interaktion og organisatorisk udvikling.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | It-didaktisk design (IT and Designs for Learning). |
Prøveform | Skriftlig
Prøven omfatter et it-didaktisk design af et konkret digitalt
produkt, som udvikles ved kursets start og videreudvikles gennem
kurset, samt en teoribaseret redegørelse herfor.
Den skriftlige redegørelse må højst være på 10 sider, ved grupper højst 5 sider mere pr. ekstra studerende (dvs. v. to personer højst 15 sider, v. tre personer højst 20 sider, osv.). Der gives en samlet bedømmelse af it-didaktisk design/læringsscenarie og den skriftlige redegørelse, som vægtes ligeligt. De studieelementer, der ligger til grund for prøven, har en vægt på 10 ECTS-point |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | IT and Designs for Learning |
Modulkode | KAITLÆ20171 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |