Modulet er centreret omkring forståelse af læring og vidensudvikling i organisationer i relation til it- integrerende processer. Der er teoretisk fokus på innovation, implementering og forankring, på organisation og ledelse, herunder projektledelse og forandringsledelse i relation til læring og it kontekster i organisationen.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
teoretiske paradigmer i relation til innovation, implementering og forankring it og organisatorisk læringsperspektiv,
metoder og analytiske problemstillinger i relation til organisation og ledelse, herunder projektledelse og forandringsledelse i et it og organisatorisk læringsperspektiv,
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at kunne foretage velunderbyggede og kvalificerede valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder,
at kunne tilrettelægge, gennemføre og anvende relevante metoder til forandringsprocesser, der har et it og organisatorisk læringsperspektiv,
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at kunne igangsætte og styre en forandringsproces eller projektproces baseret på videnskabelige kriterier, analysemodeller og praksisorienterede metoder og redskaber,
at kunne analysere og vurdere it og organisatorisk læringsprojekter i et fremadrettet lærings- og samarbejdsperspektiv med henblik på at fastholde en hensigtsmæssig progression i processen,
Prøvens navn | Organisatorisk læring og it (Specialiserings- og Valgfag) |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af skriftlig fremstilling inden for
et emne, der omfatter den udbudte undervisning i relation til
modulet. Emnet aftales på forhånd mellem den af studienævnet
udpegede fagansvarlige og den/de studerende. Sidetal: pr.
studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved
individuel studerende). |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Modulet kan afløses gennem tilfredsstillende aktiv deltagelse.
Modulets undervisningsplan, som placeres på uddannelsens
læringsplatform før modulets start, skal specificere hvilke og
hvormange aktiviteter som tilfredsstillende aktiv deltagelse
omfatter. Der gives bedømmelsen bestået/ikke bestået. |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Organisational learning and IT - Specialisation and elective module |
Modulkode | KAILOL20166 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |