Modulet har fokus på grundlæggende programmering og introducerer til computer teknologi / software engineering, og udvikling af prototyper.
Modulet kan vælges som specialiseringsområde jf. §7 Stk. 3.
Der arbejdes med programmering, programmeringssprog og prototypeværktøjer.
Kurset organiseres via ugentlige kodnings- og prototypeopgaver, for eksempel i software development, begreber og teknikker.
Disse opgaver ligger til grund for prøven (prøve 4)
centrale programmeringsbegreber og deres anvendelse i praksis
grundlæggende forståelse af internettets infrastruktur
eksisterende platforme som udgangspunkt for udvikling af nye applikationer
databasers rolle og brug i udvikling af applikationer
closed og open source licensing modeller
roller og processer i software teams
at beskrive og udvikle en software ide
genkende og forstå praksisser for kodning
udvikle og forbedre designs via iterationer og validering
anvende designredskaber i forhold til beskrivelse og udvikling af nye systemer
udvikle funktionelle softwarespecifikationer
at arbejde med softwareudvikling som en læringsproces
udvælge relevante teknologier til innovative udviklingsprocesser
forstå og anvende principper for it-sikkerhed og privacy
indgå i softwareudviklingsprocesser og forstå hvordan disse organiseres
Prøvens navn | Programmering og prototyping |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af 6 mindre kodnings- og
protype-opgaver, som løses i forbindelse med
undervisningen. |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Programming and prototyping |
Modulkode | KAIIOL20174 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |