Modulet har fokus på grundlæggende programmering og introducerer til computer teknologi / software engineering, og udvikling af prototyper.
Modulet kan vælges som specialiseringsdomæne jf. §7 Stk. 3.
Der arbejdes med programmeringssprog og prototype værktøjer.
Grundlæggende programmering
prototypeværktøjer
Konstruktion af teknologiske artefakter
At forstå og skrive simple computerprogrammer.
At anvende programmering til at løse et specifikt problem
At beskrive en ønsket interaktion med henblik på at implementere interaktionen
At gennemføre et mindre teknologisk udviklingsprojekt
At løse problemer gennem udvikling af teknologi
Prøvens navn | Programmering og prototyping |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af skriftlig fremstilling inden for et
emne, der omfatter den udbudte undervisning i relation til modulet.
Emnet aftales på forhånd mellem den af studienævnet udpegede fagansvarlige og den/de studerende. Sidetal: pr. studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved individuel studerende). Modulet kan afløses gennem tilfredsstillende aktiv deltagelse. Modulets undervisningsplan, som placeres på uddannelsens læringsplatform før modulets start, skal specificere hvilke og hvormange aktiviteter som tilfredsstillende aktiv deltagelse omfatter. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Programming and prototyping |
Modulkode | KAIIOL20164 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |