Modulet har fokus på lærerprocesser og samarbejdskontekster, der tager afsæt i de studerendes egne projekter, som skal have et empirisk afsæt og have et it-integrerende element.
Der afholdes undervisningsseminar(er) inden for videnskabsteori, undersøgelses- og forskningsmetoder.
De(n) studerende udarbejder et projekt inden for 7. semester temarammen (§7 Stk. 5) som skal integrere (del-elementer fra) alle moduler på 7.semester, samt indbefatte kritisk refleksion af projektsamarbejdet med henblik på integration af de(n) studerendes opnåede erfaring.
teorier om lærerprocesser og samarbejdskontekster til uddannelses-, organisations- og virksomhedskontekster,
videnskabsteori og metode i relation til studier af lærerprocesser og samarbejdskontekster herunder anvendelsesmuligheder og videnskabsteoretiske forudsætninger for kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder i studie af it og læring.
at foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt tilrettelægge og gennemføre undersøgelser inden for læreprocesser i it-integrerende samarbejdskontekster,
at udarbejde problemformuleringer og hypoteser samt anvende disse i gennemførelse af projektarbejde inden for studier og forskning.
på videnskabeligt niveau at kunne gennemføre et fagligt og tværfagligt problemorienteret projektsamarbejde,
på videnskabeligt niveau kunne foretage præcise iagttagelser, omsætte dem i tilsvarende beskrivelser og gennemføre valide analyser af it, læring og samarbejdskontekster gennem brug af relevante undersøgelsesmetoder.
Prøvens navn | Læreprocesser og samarbejdskontekster (metodeprojekt) |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en diskussion mellem de(n) studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i det udarbejdede skriftlige
arbejde i formen: en projektrapport.
Projektrapportens sidetal: Pr. studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved individuel studerende). Prøvetiden er normeret til 30 min. for den første studerende og 20 min. pr. gruppemedlem derefter (dvs 30 min. v. solister, 50 min. for to studerende og 70 min. for tre studerende osv.). |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | Learning Processes and Collaborative Contexts (method-project) |
Modulkode | KAIIOL20163 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg, Campus København |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Læring, IT og Organisation (LIO) |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |