Modulet sætter gennem et praksisnært projekt fokus på den studerendes specialiseringsdomæne. Dermed udgøres modulets faglige område af det valgfag (eller modulet: Programmering og prototyping), som den studerende har valgt som specialisering. Modulets deltagere grupperes efter specialisering og vil have mulighed for at arbejde kollaborativt om det praksisnære projekt. Der anvendes teori og modeller fra de studerendes specialiseringsfag og gennem faglig vejledning og evt. faglige seminarer bygger faget videre på og udvider de studerendes akademiske viden herom
Specialiseringen sigter på, at den studerende opnår de samme kompetencer som valgmodulerne (eller modulet: Programmering og prototyping) samt tillige viden om:
national og international forskning inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling, også kritiske perspektiver på forskningen,
detaljeret viden om metoder, teorier og modeller inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling.
Specialiseringen sigter på, at den studerende opnår de samme kompetencer som valgmodulerne (eller modulet: Programmering og prototyping) samt tillige færdigheder i:
at foretage forskningsmæssigt underbyggede vurderinger og valg indenfor et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling,
at udarbejde problemformuleringer og hypoteser inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling.
Specialiseringen sigter på, at den studerende opnår de samme kompetencer som valgmodulerne (eller modulet: Programmering og prototyping) samt tillige kompetencer til:
på videnskabeligt niveau og underbygget med akademisk viden kunne vurdere og analysere konkrete forhold der vedrører it, læring og organisatorisk omstilling,
at lave et forskningsdesign og gennemføre et større projekt inden for et specifikt område af it, læring og organisatorisk omstilling.
Prøvens navn | Specialisering (projekt) |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en diskussion mellem de(n) studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i det udarbejdede skriftlige
arbejde i formen: en projektrapport. Projektrapportens sidetal: pr.
studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved
individuel studerende). Prøvetiden er normeret til 30 min. for den
første studerende og 20 min. pr. gruppemedlem derefter (dvs. 30
min. v. solister, 50 min. for to studerende og 70 min. for tre
studerende osv.). |
ECTS | 15 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på
opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende
demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen
eller få uvæsentlige mangler.
|
Engelsk titel | Specialisation (project) |
Modulkode | KAIIOL20148 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 15 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |