Modulet har fokus på grundlæggende programmering og introducerer til computer teknologi / software engineering, og udvikling af prototyper. Modulet kan vælges som specialiseringsdomæne jf. §7 Stk. 3. Der arbejdes med programmeringssprog og prototype værktøjer.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Grundlæggende programmering
prototypeværktøjer
Konstruktion af teknologiske artefakter
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
At forstå og skrive simple computerprogrammer.
At anvende programmering til at løse et specifikt problem
At beskrive en ønsket interaktion med henblik på at implementere interaktionen
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
At gennemføre et mindre teknologisk udviklingsprojekt
At løse problemer gennem udvikling af teknologi
Prøvens navn | Programmering og prototyping |
Prøveform | Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af skriftlig fremstilling inden for
et emne, der omfatter den udbudte undervisning i relation til
modulet. Emnet aftales på forhånd mellem den af studienævnet
udpegede fagansvarlige og den/de studerende. Sidetal: pr.
studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved
individuel studerende).
Modulet kan afløses gennem tilfredsstillende aktiv deltagelse. Modulets undervisningsplan, som placeres på uddannelsens læringsplatform før modulets start, skal specificere hvilke og hvormange aktiviteter som tilfredsstillende aktiv deltagelse omfatter. Der gives bedømmelsen bestået/ikke bestået. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | Programming and prototyping |
Modulkode | KAIIOL20144 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |