Programmering og prototyping

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

  1. Modulet har fokus på grundlæggende programmering og introducerer til computer teknologi / software engineering, og udvikling af prototyper. Modulet kan vælges som specialiseringsdomæne jf. §7 Stk. 3. Der arbejdes med programmeringssprog og prototype værktøjer.

Læringsmål

Viden

Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:

  • Grundlæggende programmering

  • prototypeværktøjer

  • Konstruktion af teknologiske artefakter

Færdigheder

Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:

  • At forstå og skrive simple computerprogrammer.

  • At anvende programmering til at løse et specifikt problem

  • At beskrive en ønsket interaktion med henblik på at implementere interaktionen

Kompetencer

Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:

  • At gennemføre et mindre teknologisk udviklingsprojekt

  • At løse problemer gennem udvikling af teknologi

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProgrammering og prototyping
Prøveform
Skriftlig
Prøven består i udarbejdelse af skriftlig fremstilling inden for et emne, der omfatter den udbudte undervisning i relation til modulet. Emnet aftales på forhånd mellem den af studienævnet udpegede fagansvarlige og den/de studerende. Sidetal: pr. studerende mindst 15 sider max 20 sider (max 30 sider ved individuel studerende).

Modulet kan afløses gennem tilfredsstillende aktiv deltagelse. Modulets undervisningsplan, som placeres på uddannelsens læringsplatform før modulets start, skal specificere hvilke og hvormange aktiviteter som tilfredsstillende aktiv deltagelse omfatter. Der gives bedømmelsen bestået/ikke bestået.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve

Fakta om modulet

Engelsk titelProgramming and prototyping
ModulkodeKAIIOL20144
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi
InstitutInstitut for Læring og Filosofi
FakultetDet Humanistiske Fakultet