Modulet har fokus på udvikling af centrale it-begreber og teknologiforståelser. Det involverer begreber til at beskrive hvordan teknologi påvirker identitet, læring, samt det sociale og fysiske rum, samt teorier der rammesætter forskellige forståelser af hvad teknologi er. Undervisningen omfatter forelæsninger, gruppediskussioner med inddragelse af eksemplificerende cases. Der arbejdes med dialogiske præsentationsformer.
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at kunne foretage afklaringer af it-begreber og teknologiforståelser
at kunne formidle it-begreber og teknologiforståelser, knyttet til forskellige teknologiforståelser i forhold til konkrete cases.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | It-begreber og teknologiforståelser |
Prøveform | Skriftlig og mundtlig
Prøven foregår som en kombineret mundtlig og skriftlig prøve ved,
at den studerende i en forsamling af medstuderende og eksaminator
samt evt. andre interesserede holder et mundtligt oplæg samt
deltager som opponent. Oplægget skal knytte an til en på forhånd
individuelt udarbejdet skriftligt arbejde i formen: en opgave om en
faglig case inden for modulets tema. Casen for opgaven aftales med
den modulansvarlige lærer. Opgaven må højst være på 7 sider og
den studerendes samlede prøvetid udgør 30min. Der anlægges en
helhedsvurdering hvor det skriftlige arbejde og den mundtlige
præstation tillægges samme vægt. Der er ingen intern censor til
denne prøve. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Engelsk titel | IT Concepts and Philosophy of Technology |
Modulkode | KAIIOL20142 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |