Modulet har fokus på it-integrerende uddannelse, læring, kommunikation og kompetenceudvikling i et organisatorisk perspektiv med fokus på relationen mellem et relevant praksisfelt og fagets teorier og metoder. Den studerende gennemfører et empirisk baseret projektarbejde inden for modulets temaramme. Projektet tager udgangspunkt i løsningen af en fagligt relevant, praktisk problemstilling i samspil med en institution, virksomhed, organisation eller anden praksis-baseret gruppe. Studerende kan vælge mellem dette modul eller modulet: It, læring og organisatorisk omstilling i teori og praksis (praktikforløb).
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
kommunikation, samarbejde, kompetenceudvikling og læring, og it’s betydning herfor i et organisatorisk perspektiv
videnskabelige og metodiske forudsætninger for løsning af en praksis-relateret problemstilling inden for it-integrerende kommunikation og læring i et organisatorisk udviklingsperspektiv.
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
at kunne foretage velunderbyggede vurderinger og kvalificerede valg blandt modulets videnskabelige teorier og metoder samt tilrettelægge undersøgelser inden for området it- integrerende kommunikation og læring i organisatorisk udviklingsperspektiv, herunder f.eks. organisationsbeskrivelse og –analyse
at identificere videnskabelige og praksisorienterede problemstillinger inden for it- integrerende kommunikation og læring i et organisatorisk udviklingsperspektiv,
at arbejde innovativt med metoder og redskaber i design og gennemførelse af videnskabeligt baserede løsninger på praktiske problemstillinger inden for it-integrerende kommunikation og læring i et organisatorisk udviklingsperspektiv,
at formidle forskningsbaseret viden og diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med fagfæller og ikke-fagfæller.
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
at kunne igangsætte og styre et komplekst, praksisinvolverende undersøgelsesarbejde, baseret på videnskabelige kriterier, analysemodeller og metoder inden for it-integrerende kommunikation og læring i et organisatorisk udviklingsperspektiv,
selvstændigt at kunne igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde, samt påtage sig professionelt ansvar for at styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter udvikling af nye løsningsmodeller,
at reflektere over et videnskabeligt baseret empirisk undersøgelses- og udviklingsprojekt inden for it-integrerende kommunikation og læring i et organisatorisk udviklingsperspektiv
på videnskabeligt niveau at kunne indtænke og inddrage konsekvenser af kompleksitet i relation til it-integrerende kommunikation og læring i et organisatorisk udviklingsperspektiv.
Prøvens navn | It-integrerende kommunikation og læring i organisatorisk perspektiv |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Prøven foregår som en diskussion mellem den studerende,
eksaminator og censor med udgangspunkt i et skriftligt arbejde som
dokumenterer og formidler den studerendes arbejde med løsning af en
faglig relevant, praktisk opgave i samspil med en institution,
virksomhed eller organisation. Det skriftlige arbejde har form af:
Et skriftligt eksamensoplæg, som fokuserer på teoretiske aspekter
ved den udviklede løsning. Emnet for eksamensoplægget aftales med
den modulansvarlige lærer. Det skriftlige eksamensoplæg må højst
være 20 sider, ved grupper højst 7 sider mere pr. ekstra studerende
(dvs. v. to personer højst 27 sider, v. tre personer højst 34
sider, osv.). Prøvetiden er normeret til 30 min. for den første
studerende og 20 min. pr. gruppemedlem derefter (dvs 30 min. v.
solister, 50 min. for to studerende og 70 min. for tre studerende
osv.). Der anlægges en helhedsvurdering hvor det skriftlige arbejde
og den mundtlige præstation tillægges samme vægt. Eksamen kan
afvikles via fysisk eller online tilstedeværelse (f.eks via skype
eller videokonference). |
ECTS | 20 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af karakteren 12 blive lagt vægt på, at den studerende demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets mål med ingen eller få uvæsentlige mangler. |
Engelsk titel | It-integrated communication and learning in an organisational perspective |
Modulkode | KAIIOL201410 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 20 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for efteruddannelse i Læring og Filosofi |
Institut | Institut for Læring og Filosofi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |