I modulet lærer de studerende at analysere, vurdere, udvikle, planlægge og afvikle undersøgelsesforløb, samt afrapportere og indarbejde undersøgelsesresultater i arbejdet med design af interaktive digitale produkter i relation til modtager, formål, kontekst og proces. Der lægges vægt på både kvalitativt og kvantitativt undersøgelsesdesign, såvel som anvendelse af både fysiske og digitale værktøjer til at gennemføre undersøgelsen.
I tilknytning til modulet udbydes undervisning inden for følgende områder:
Den studerende skal gennem modulet opnå viden om:
Den studerende skal gennem modulet opnå færdigheder i:
Den studerende skal gennem modulet opnå kompetencer til:
Prøvens navn | Undersøgelsesdesign til digitale medier |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden 3-dages hjemmeopgave, hvor den
studerende på baggrund afmodulet besvarer det eller de udleverede
spørgsmål og opgaver inden for modulets fagområde.
Den skriftlige del af opgavebesvarelsen må højst være på 8 sider og udarbejdes individuelt. Prøven bedømmes af eksaminator; prøver, som bedømmes til ikke-bestået, bedømmes tillige af en censor. Der gives en skriftlig eller mundtlig udtalelse om opgaven - herunder om skriftlig formuleringsevne - til den studerende |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Ved bedømmelsen af prøvepræstationen vil der med henblik på opnåelse af bedømmelsen bestået blive lagt vægt på, at den studerende indløser modulets mål på tilstrækkelig vis. |
Engelsk titel | Methods for Informing Digital Media Design |
Modulkode | KAIDM20185 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
8. semester |
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Kommunikation og Digitale Medier |
Institut | Institut for Kommunikation og Psykologi |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |