Fagindhold og sammenhæng med øvrige moduler/semestre:
• Afhandlingen er styret af en for uddannelsen relevant problemformulering udviklet af den stu-derende.
• Besvarelsen er afgrænset, således at afhandlingens analyser og diskussioner er relevante, nød-vendige og dækkende for at kunne besvare problemformuleringen.
• Der er konsistens mellem problemformulering, afgrænsning, disposition, analyse og konklusion, således at besvarelsen fremstår logisk i lyset af problemformuleringen.
• Der er en diskussion af og begrundelse for valg og fravalg både med hensyn til emneafgræns-ning, teori, metode og empiri (hvis empiri indgår).
• Afhandlingen reflekterer kritisk over de(n) valgte teori(er), metode(r) og empiri (hvis empiri indgår) samt vurderer deres anvendelighed for besvarelsen af problemformuleringen.
• Der er konsistens, således at valg og anvendelse af teori og empiri indgår i samspil med hinan-den og kompletterer vidensproduktionen. (Gælder empiriske afhandlinger).
• Der er dokumentation og/eller argumentation for påstande i analyse og konklusion.
• I analysen indgår overvejelser om, hvordan afhandlingens egne resultater ligner og/eller adskil-ler sig fra andre lignende undersøgelser på området.
• Analysen fokuserer på et velafgrænset problem, dvs. går i dybden og skaber syntese på bag-grund af teorier og evt. empiri.
• Afhandlingen viser forståelse af sammenhænge inden for emnets kontekst samt perspektiverer og generaliserer egne resultater til andre lignende situationer uden for den aktuelle kontekst.
Kandidatafhandlingen skal dokumentere viden, færdigheder og kompetencer til at anvende videnskabelige teorier og metoder under arbejdet med et fagligt afgrænset emne.
(Viden)
• Identificere videnskabelige problemstillinger inden for feltet.
• Reflektere over problemstillinger relateret til international marketing på et videnskabeligt grundlag.
• Anvende teorier om international marketing på konkrete problemstillinger, enten fra et empirisk el-ler teoretisk udgangspunkt.
• Udvælge relevant teori, metode og redskaber og på et videnskabeligt grundlag opstille løsningsmo-deller.
• Analysere problemstillinger relevante for medarbejdere og ledelse.
• Formidle forskningsbaseret viden.
• Diskutere professionelle og videnskabelige problemstillinger med både fagfæller og ikke-specialister.
• Styre arbejds- og udviklingssituationer, der er komplekse, uforudsigelige og forudsætter nye løs-ningsmodeller.
• Planlægge og udvikle udviklingsprojekter inden for international marketing.
• Foretage vurderinger og træffe valg i en kompleks sammenhæng.
• Selvstændigt igangsætte og gennemføre fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig professio-nelt ansvar.
• Argumentere på et videnskabeligt grundlag.
• Selvstændigt tage ansvar for egen faglige udvikling og specialisering.
Arbejdet med kandidatafhandlingen, herunder problemformulering, metodevalg og litteratursøgning, foretages selvstændigt af den studerende. Problemformuleringen bør dog godkendes af vejleder. Arbejdet kan foregå individuelt eller i grupper.
30 ECTS
Prøvens navn | Kandidatafhandling |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
60 min. per person eller maks. 3 timer |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
Engelsk titel | Master's thesis |
Modulkode | KAEIM20188 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk og engelsk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |