Den studerende skal vælge en valgfri problemstilling inden for international marketing, som øn-skes undersøgt. Derefter skal den studerende løse følgende opgaver: (1) Litteratursøgning i relation til den valgte problemstilling samt udarbejdelse af en begrebsramme, (2) indsamling af relevant data og (3) udar-bejdelse af forslag til mulige løsninger på den valgte problemstilling. Analysearbejdet udføres i grupper og præsenteres i en rapport på maks. 50 sider.
Under modulet vil den studerende tilegne sig følgende viden, færdigheder og kompetencer:
• Fremvise viden om marketingrelaterede problemstillinger, samt hvorledes man analyserer med henblik på beslutningsformål.
• Formulere en konkret og relevant international marketingproblemstilling, som ønskes undersøgt.
• Identificere og undersøge teorier med relevans for problemstillingen.
• Udarbejde en forskningsplan.
• Enten indsamle primærdata (ved hjælpe af kvantitative og/eller kvalitative metoder) eller anvende sekundærdata til at undersøge den valgte marketingproblemstilling.
• Den studerende skal selvstændigt kunne tage ansvar for egen faglige og erhvervsrelevante udvik-ling og specialisering.
• Bruge resultatet af egen analyse til at udarbejde alternative løsninger til problemstillingen.
• Præsentere analysen i en forskningsrapport med en tydelig struktur og et tydeligt sprog.
De studerende skal arbejde i grupper. Hver gruppe beslutter sig for en eller flere marketingproblemstillinger, som ønskes undersøgt ved hjælp af kvantitative eller kvalitative forskningsmetoder (eller en kombination heraf). De studerende skal endvidere analysere den indsamlede data i forhold til litteraturundersøgelsen og begrebsrammen med henblik på at undersøge den valgte pro-blemstilling. Analysen vil danne grundlag for en forskningsrapport.
10 ECTS
Prøvens navn | Semesterprojekt: Empirical Investigations for International Marketing |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
6a) Quantitative and Qualitative Methods in International
Marketing/Business Research: Særlig spørgsmål i forbindelse med
semesterprojekteksamen (5 ECTS).
6b) Semesterprojekt (5 ECTS) |
ECTS | 10 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
Engelsk titel | Semester project: Empirical Investigations for International Marketing |
Modulkode | KAEIM20166 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |