Contemporary Issues in International Marketing

2018/2019

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Studerende på Kandidatuddannelsen i Erhvervsøkonomi (International Virksomhedsøkonomi) kan deltage i dette valgfag.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet definerer og diskuterer en række udvalgte eksisterende og fremspirende problemstillin-ger inden for international marketing, og hvordan disse problemstillinger placerer sig i det teoretiske og ledelsesmæssige landskab.

Læringsmål

Viden

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Demonstrere viden om teorier og modeller, der relaterer sig til særlige aktuelle problemstillinger inden for international marketing.

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere problemstillinger inden for international marketing i internationale virksomheder i en global er-hvervskontekst.

Undervisningsform

Undervisningen gennemføres som en combination af seminarer, gæste-forelæsninger og virksomhedsbesøg med henblik på at indfange essensen af fremspirende fænomener.

Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnContemporary Issues in International Marketing
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierKarakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål.

Fakta om modulet

Engelsk titelContemporary Issues in International Marketing
ModulkodeKAEIM20165B
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Erhvervsøkonomi
FakultetDet Samfundsvidenskabelige Fakultet