Contemporary Issues in International Marketing

2018/2019

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Studerende på Kandidatuddannelsen i Erhvervsøkonomi (International Virksomhedsøkonomi) kan deltage i dette valgfag.

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet definerer og diskuterer en række udvalgte eksisterende og fremspirende problemstillin-ger inden for international marketing, og hvordan disse problemstillinger placerer sig i det teoretiske og ledelsesmæssige landskab.

Læringsmål

Viden

Modulet vil sætte den studerende i stand til at:

• Demonstrere viden om teorier og modeller, der relaterer sig til særlige aktuelle problemstillinger inden for international marketing.

• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og modeller til at analysere problemstillinger inden for international marketing i internationale virksomheder i en global er-hvervskontekst.

Undervisningsform

Undervisningen gennemføres som en combination af seminarer, gæste-forelæsninger og virksomhedsbesøg med henblik på at indfange essensen af fremspirende fænomener.

Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnContemporary Issues in International Marketing
Prøveform
Skriftlig
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurIntern prøve
VurderingskriterierKarakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål.

Fakta om modulet

Engelsk titelContemporary Issues in International Marketing
ModulkodeKAEIM20165B
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogEngelsk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Erhvervsøkonomi
InstitutInstitut for Økonomi og Ledelse
FakultetDet Samfundsvidenskabelige Fakultet