De studerende kan vælge bredt mellem emner og problemområder relateret til international mar-keting.
Modulet vil give den studerende følgende viden, færdigheder og kompetencer:
• Det overordnede mål med modulet er at give den studerende kendskab til specialiserede emner inden for international marketing.
• Den studerende forventes teoretisk og praktisk at kunne redegøre for centrale dele af de modeller og teorier, som belyses, samt på grundlag af disse at kunne undersøge relevante problemstillinger i praksis.
• Den studerende skal endvidere være i stand til at diskutere og analysere fordele og ulemper ved forskellige teoriretninger og modeller samt evne at relatere modulernes indhold til beslutningsfor-mål i en virksomhed.
• Den studerende skal være i stand til at formulere en marketingproblemstilling med relevans for en international virksomhed.
• Den studerende skal være i stand til at gennemføre en systematisk litteratursøgning, som kan dan-ne ramme for konceptualisering af den identificerede problemstilling.
• Den studerende skal være i stand til at beskrive og diskutere den filosofiske/epistemologiske (vi-denskabsteoretiske) baggrund for de teorier, der er præsenteret i den gennemgåede litteratur.
• Den studerende skal være i stand til at udarbejde en model/strategi for undersøgelse af den identi-ficerede problemstilling.
• Den studerende skal selvstændigt kunne tage ansvar for egen faglige og erhvervsrelevante udvik-ling og specialisering.
• Den studerende skal være i stand til at udarbejde en forskningsrapport med en tydelig struktur og et tydeligt sprog.
De studerende skal vælge en international marketingproblemstilling i forlængelse af det stof, der er dækket i modul 1 og 2, og efterfølgende løse følgende opgaver: (1) litteratur-søgning i relation til den valgte problemstilling og udformning af begrebsramme, (2) præsentation og dis-
6/14
kussion af alternative metodologiske tilgange (på basis af viden inden for videnskabsteori og metodologisk design) og (3) forslag til mulige løsninger af den valgte problemstilling. Semesterprojektet udarbejdes i grupper og præsenteres i en rapport på maks. 50 sider.
10 ECTS
Prøvens navn | Semesterprojekt: International Marketing in a Theoretical and Methodological Perspective |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
3a) Research Methodology: Særlige spørgsmål i forbindelse med
semesterprojekteksamen (5 ECTS).
3b) Semesterprojekt: 5 ECTS |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående kompetence- og læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsæt-ninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
Engelsk titel | Semester project: International Marketing in a Theoretical and Methodological Perspective |
Modulkode | KAEIM20163 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |