Centrale emner og problemstillinger inden for digitalisering, e-marketing og e-handel i relation til formulering af international marketingsstrategi.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om digitalisering samt redskaber og strategier inden for e-marketing.
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage un-dersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.
Vurderingskriterier: Karakteren 12 gives for den
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om digitalisering samt redskaber og strategier inden for e-marketing.
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage un-dersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.
Vurderingskriterier: Karakteren 12 gives for den
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om digitalisering samt redskaber og strategier inden for e-marketing.
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at foretage un-dersøgelser af marketingrelaterede problemstillinger i en virksomhed. Herunder segmentering og udformning af marketingstrategier.
Vurderingskriterier: Karakteren 12 gives for den
Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer. Forelæsningerne vil give den studerende kendskab til udviklingen i digitalisering af for-retningsprocesser samt teorier, der ligger til grund herfor. Den studerende får praktiske redskaber til at analysere digitale processer inden for marketing i internationale virksomheder.
10 ECTS
Prøvens navn | E-marketing/E-commerce |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
Engelsk titel | E-marketing/E-commerce |
Modulkode | KAEIM20162 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |