Modulet vil introducere den studerende for teorier og metoder med henblik for at sætte den stu-derende i stand til at analysere internationale markeder og formulere strategier og planer, der vil øge in-ternationale virksomheders konkurrenceevne på disse markeder.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om teorier og metoder inden for strategisk markedsføring og forbrugeradfærd.
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at analysere mu-ligheder for international markedsføring af forbrugsvarer og -ydelser.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om teorier og metoder inden for strategisk markedsføring og forbrugeradfærd.
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at analysere mu-ligheder for international markedsføring af forbrugsvarer og -ydelser.
Modulet vil sætte den studerende i stand til at:
• Demonstrere viden om teorier og metoder inden for strategisk markedsføring og forbrugeradfærd.
• Tilegne sig færdigheder og kompetencer til at anvende disse teorier og metoder til at analysere mu-ligheder for international markedsføring af forbrugsvarer og -ydelser.
Undervisningen gennemføres som en kombination af forelæsninger, cases og seminarer, hvor relevant.
10 ECTS
Prøvens navn | International Strategic Marketing and Consumer Behaviour |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Intern, individuel mundtlig eksamen på basis af gruppe-rapport.
Varighed: 30 minut-ter. |
ECTS | 10 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præstation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en omfattende og reflekterende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få uvæsentlige mangler. Karakteren 02 gives for den minimale acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående kompetence- og læringsmål. |
Engelsk titel | International Strategic Marketing and Consumer Behaviour |
Modulkode | KAEIM20161 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 10 |
Undervisningssprog | Engelsk |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Erhvervsøkonomi |
Institut | Institut for Økonomi og Ledelse |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |