Kurset giver deltagerne en videregående indføring i kvalitativ forskningsteknik og analyse. Der lægges stor vægt på kritisk at forholde sig til kvalitative analyser, ligesom de studerende gennem tilrette- læggelse af konkrete undersøgelsesdesign vil få praktisk erfaring med gennemførelsen af kvalitative analy- ser og deres faldgrupper.
Kunne demonstrere viden om for fordele og ulem- per ved forskellige metoder i relation til konkrete problemstillinger
Kunne reflektere og diskutere forskellige forsknings teknikkers fordele og ulemper i relation til en given problemstilling.
Kunne kritisk vurdere validitet og anvendelsesmu- ligheder for
kvalitative analyser.
Kunne tilrettelægge og gennemføre en kvalitativ dataindsamling og
efterfølgende behandling.
Prøvens navn | Metode II |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt
Modulet er obligatorisk, og der er krav om tilstedeværelse (min. 80
%) samt aktiv deltagelse i undervisningen. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præsentation, der i forhold til ovenstående læringsmål demon- strerer en udtømmende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få, uvæsentlige mangler. Karakteren 2gives for den minimalt acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående læringsmål for modu- let. |
Engelsk titel | Method II |
Modulkode | KABBB20177 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Sociologi |
Institut | Institut for Sociologi og Socialt Arbejde |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |