Den studerende gennemfører en selvstændig forskningsproces, hvor der lægges vægt på relevans, teoretisk forankring, metodiske overvejelser og evt. empirisk grundlag. Specialet skal præsenteres oversku- eligt, logisk og med overholdelse af reglerne for god videnskabelighed. Specialet skal have afsæt i fagets kernefaglighed. Endelig skal specialet demonstrere den studerendes evne til at fremstille og formidle sit arbejde og resultater på forståelig og overskuelig måde.
Har konkret viden om forskningsprocessens enkelte elementer.
Har viden om tilrettelæggelse og gennemførelse af en
forskningsproces.
Har indgående forståelse for og viden om formidling.
Kan overskue empirisk baserede problemstillinger og relatere disse til metodisk og teoretisk viden. Kan selvstændigt planlægge og organisere et min- dre forskningsprojekt. Kan vurdere relevansen af teori og metode i relati- on til konkrete problemstillinger.
I stand til at tilrettelægge og gennemføre en selv- stændig
forskningsopgave på baggrund af relevant teori og metode.
Kritisk kunne reflektere over forskellige metoders anvendelig og
relevans.
Prøvens navn | Speciale |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 30 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Ekstern prøve |
Vurderingskriterier | Karakteren 12 gives for den fremragende præsentation, der i forhold til ovenstående læringsmål demonstrerer en udtømmende opfyldelse af modulets målsætninger, med ingen eller få, uvæ- sentlige mangler. Karakteren 2 gives for den minimalt acceptable grad af opfyldelse af de ovenstående læ- ringsmål for modulet. |
Engelsk titel | Thesis |
Modulkode | KABBB201715 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 30 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Sociologi |
Institut | Institut for Sociologi og Socialt Arbejde |
Fakultet | Det Samfundsvidenskabelige Fakultet |