Mål
Målet er at sætte den studerende i stand til at definere, afgrænse,
organisere og problemanalysere afviklingen af et afrundet
forskningsarbejde med fast deadline. Det er herudover et mål, at
den studerende igangsætter egne forarbejder til det senere arbejde
med specialeafhandlingen (modul L). I
Indhold
Med udgangspunkt i bl.a. de studerendes eget input om deres
kommende specialeafhandling introduceres metoder og modeller for
problemformulering, litteratursøgning og –behandling,
kildeforståelse, indsamling og etablering af empiri til brug i
undersøgelser. Kurset vil ligeledes introducere til forskellige
arbejdsstile, modeller for organisering af forskningsarbejde og
vejledningsformer. På grundlag af den studerendes input kobles den
studerende efterfølgende sammen med en specialevejleder (jf.
bestemmelserne for modul L) og en specialekontrakt udfærdiges.
Den studerende har efter gennemførelse af modulet:
Prøvens navn | Specialeforberedende modul |
Prøveform | Aktiv deltagelse og/eller skriftlig opgave
Modulet bestås ved aktiv deltagelse, dvs. tilfredsstillende løsning
af et antal øvelsesopgaver i tilknytning til undervisningen.
Koordinator udmelder ved undervisningens start de nærmere regler
for at bestå ved aktiv deltagelse.
For studerende, som ikke består modulet ved aktiv deltagelse, afholdes en skriftlig ugeprøve. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Forudsætningen for at bestå modulet er, at den studerende kan definere og afgrænse et emne samt formulere en historiefaglig problemstilling, der kan danne basis for den senere specialeafhandling. |
Engelsk titel | Master thesis preparatory module |
Modulkode | KAAHL201716 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Historie |
Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |