Bioteknologisk analyse

2018/2019

Forudsætninger/Anbefalede forudsætninger for at deltage i modulet

Enzymteknologi 2 samt Eksperimentel bioteknologi eller tilsvarende sikkerhedskursus

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Projektet kan tage udgangspunkt i et problem af bioteknologisk eller medicinsk bioteknologisk karakter. Projektet skal fokusere på at tilvejebringe gennemarbejdede og troværdige data, som vil kunne anvendes til løsning af problemer i produktions-, udviklings- eller miljømæssige sammenhænge.

Projekterne skal have en eksperimentel del, hvorigennem forståelse og anvendelse af prøvetagningsmetoder, prøvehåndteringsteknikker og/eller analyse teknikker indlæres. Derudover skal projekterne udvikle den studerendes evner til selvstændig stillingtagen samt i grupper at varetage forsøgsplanlægning, forsøgsudførelse, dataopsamling og statistisk databehandling.

Læringsmål

Viden

Studerende, der gennemfører modulet

  • Skal kunne redegøre for vigtige instrumentelle analysemetoder, samt den fysiske, kemiske og biologiske baggrund for disse

Færdigheder

  • Skal kunne vurdere forskellige analyseteknikkers anvendelighed
  • Skal kunne opstille et analyseprogram for en given variabel
  • Skal kunne anvende moderne analyseudstyr
  • Skal kunne foretage dataopsamling i praksis
  • Skal kunne anvende statistisk databehandling på analyseresultater

Kompetencer

  • Skal kunne fortolke, vurdere formidle og afrapportere analyseresultater

Undervisningsform

Projektarbejde

Omfang og forventet arbejdsindsats

450 timer

Eksamen

Prøver

Prøvens navnBioteknologisk analyse
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
ECTS15
Bedømmelsesform7-trins-skala
CensurEkstern prøve
VurderingskriterierEr angivet i fællesbestemmelserne

Fakta om modulet

Engelsk titelBiotechnological Analysis
ModulkodeK-BIO-B4-29
ModultypeProjekt
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS15
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig
CensornormB

Organisation

StudienævnStudienævnet for Kemi, Miljø og Bioteknologi
FakultetDet Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet