Kompetencerne som opnås, skal udvikle og styrke kendskab til didaktiske problemstillinger i forbindelse med fysikundervisningen i gymnasiet.
Undervisningen gennemføres med adgang til eksperimentelt udstyr på gymnasialt niveau. Der interageres med lokale gymnasier gennem besøg på et gymnasium og besøg af gymnasielever på universitetet
Kursusmodulets omfang er 5 ECTS svarende til 150 timers studieindsats.
Prøvens navn | Fysiske undervisningsforsøg |
Prøveform | Aktiv deltagelse og/eller skriftlig opgave
Løbende evaluering baseret på aktiv deltagelse og
afleveringsopgaver. |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fællesbestemmelser for uddannelser
(Vurderingskriterier).
http://www.engineering.aau.dk/uddannelse/Studieadministration/ |
Engelsk titel | Didactic Issues in Physics |
Modulkode | F-FYS-K1-6 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Matematik, Fysik og Nanoteknologi |
Institut | Institut for Matematiske Fag |
Fakultet | Det Ingeniør- og Naturvidenskabelige Fakultet |