MÅL
Projektmodulets formål er at indføre de studerende i udviklingen af
interaktive fysiske produkter som på forskellig vis kan gøre
dagligdagen nemmere, såsom robotter og produkter med indbygget
intelligens herunder bevægelighed/bevægelse, simpel elektronisk
styring, interface og mekaniske løsninger integreres som en
del af dets funktionalitet og æstetik. Der lægges i projektet vægt
på, at der arbejdes med en original, innovativ løsning på et
afbalanceret teknisk-æstetisk niveau, hvor erfaringer fra
kursusmodulerne integreres i konceptudvikling eller detaljering af
projektet. Projektets emne kunne være udformning af køkkenudstyr,
dispenser, haveredskaber, personhjælpemidler eller legetøj.
Produktforslaget udvikles med udstrakt brug af forskellige former
for modeller som funktionsmodeller, synsmodeller og
detaljemodeller. Der lægges især vægt på samspil mellem en
undersøgende, afprøvende og reflekterende metodik og en iterativ
proces.
Projektarbejde
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 450 timer.
Prøvens navn | Interaktivt fysisk design |
Prøveform | Mundtlig pba. projekt |
ECTS | 15 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fakultets vurderingskriterier
http://www.tech.aau.dk/digitalAssets/337/337434_vurderingskriterier.pdf |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Interactive Physical Design |
Modulkode | DSNIXDB501 |
Modultype | Projekt |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 15 |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |