MÅL
Modulet har til formål at give den studerende viden om
designprincipper og retningslinjer for visuelt design, viden om
gestaltlove, og viden om menneskelig kognition, som f.eks.
menneskelig hukommelse og perception, og kognitions betydning for
brug af IT-systemer, samt give kendskab til forskellige
interaktionsformer. Desuden introduceres prototyping som teknik i
en interaktionsproces, hvor den studerende bliver i stand til at
designe en brugergrænseflade, hvor visuelle designprincipper,
retningslinjer og gestaltlove udnyttes i samspil med
interaktionsformer.
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. kapitel 3
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 150 timer.
Prøvens navn | Interaktionsdesign 2: visuelt design og prototyping |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fakultets vurderingskriterier
http://www.tech.aau.dk/digitalAssets/337/337434_vurderingskriterier.pdf |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Interaction design 2: Visual Design and Prototyping |
Modulkode | DSNIXDB202 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |