MÅL
Modulet har til formål at give den studerende viden om
usabilitybegrebet og usability evalueringer, og de roller og
opgaver som ligger i en evaluering. Desuden er formålet at give den
studerende kompetence til at kunne anvende skitsering til at
kommunikere et interaktionsdesign. Målet med modulet er at give den
studerende viden der understøtter analyse og vurdering af
IT-systemers brugbarhed og anvendelighed, samt færdigheder til at
kommunikere interaktionsdesign visuelt.
Kurset involverer desuden introduktion, til og anvendelse af, usability-laboratoriet på Institut for Datalogi.
Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. kapitel 3
Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 150 timer.
Prøvens navn | Interaktionsdesign 1: Usability og skitsering |
Prøveform | Skriftlig eller mundtlig |
ECTS | 5 |
Bedømmelsesform | 7-trins-skala |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Som angivet i Fakultets vurderingskriterier
http://www.tech.aau.dk/digitalAssets/337/337434_vurderingskriterier.pdf |
Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854
Engelsk titel | Interaction Design 1: Usability and sketching |
Modulkode | DSNIXDB103 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Efterår
|
ECTS | 5 |
Tomplads | Ja |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for Datalogi |
Institut | Institut for Datalogi |
Fakultet | Det Tekniske Fakultet for IT og Design |