Videnskabsteori og entrepreneurskab

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Læringsmål

Viden

  • have viden om IT-fagets traditioner, grundlæggende antagelser og og roller i samfundet, samt etiske problemstillinger indenfor IT-videnskaben
  • have kendskab til videnskabsteoretiske retninger og traditioner (objektivisme/subjektivisme) samt forestilling om verden, viden og læring, paradigmebegrebet, IT-videnskab og sandhedsbegrebet
  • have kendskab til mulige karriereretninger indenfor IT-professionsfaget, herunder som projektleder, forsker m.m.
  • have kendskab til entrepreneurship, herunder muligheder for opstart af egen virksomhed

Færdigheder

  • anvende videnskabsteoretiske metoder og begreber indenfor IT-fagets fagligheder
  • planlægge eget karriereforløb
  • håndtere opstart af selvstændig virksomhed
  • analysere virksomheders organisationsformer
  • redegøre for et produkts eller en løsnings innovative indhold og muligheder.
  • reflektere over en virksomheds håndtering af innovation.

Kompetencer

  • kunne indgå i det daglige arbejde i en virksomhed

Undervisningsform

Undervisningen tilrettelægges i henhold til de generelle undervisningsformer for uddannelsen, jf. kapitel 3

Omfang og forventet arbejdsindsats

Det forventes at den studerende bruger 30 timer per ECTS, hvilket for denne aktivitet betyder 150 timer.

Eksamen

Prøver

Prøvens navnVidenskabsteori og entrepreneurskab
Prøveform
Skriftlig eller mundtlig
ECTS5
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierSom angivet i Fakultets vurderingskriterier
http:/​/​www.tech.aau.dk/​digitalAssets/​337/​337434_vurderingskriterier.pdf

Yderligere informationer

Kontakt: Studienævn for datalogi via cs-sn@cs.aau.dk eller 9940 8854

 

Fakta om modulet

Engelsk titelScientific Theory and Entrepreneurship
ModulkodeDSNBAITB602
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterForår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Datalogi
FakultetDet Tekniske Fakultet for IT og Design