Problembaseret læring

2018/2019

Modulets indhold, forløb og pædagogik

Modulet omfatter en introduktion til problembaseret læring og projektarbejde, herunder problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og -behandling, vejledning og gruppearbejde.

Læringsmål

Viden

  • på grundlæggende niveau om problembaseret læring
  • på grundlæggende niveau om metodevalg.

Færdigheder

  • at identificere og formulere et problem inden for det humanistiske område
  • at beskrive og begrunde metodevalg med henblik på det valgte problem
  • at indsamle og anvende relevant materiale i forhold til det valgte problem.

Kompetencer

  • at designe og reflektere over et problembaseret projektforløb
  • til at indgå i fagligt samarbejde om at løse et valgt problem.

Undervisningsform

  • problemformulering, akademisk skriftlig fremstilling, informationssøgning og -behandling, vejledning og gruppearbejde.


Omfang og forventet arbejdsindsats

5 ECTS

Eksamen

Prøver

Prøvens navnProblembaseret læring
Prøveform
Mundtlig pba. projekt
Prøven aflægges samtidig med prøve 2.
ECTS5
Tilladte hjælpemidler
Alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
BedømmelsesformBestået/ikke bestået
CensurIntern prøve
VurderingskriterierDen mundtlige samtale skal demonstrere de læringsmål, som er angivet i modulbeskrivelsen.
Ved omprøve har prøven form af en mundtlig samtale mellem eksaminator, censor og den studerende med udgangspunkt i semestrets projekt.
Normeret prøvetid ved omprøve: 20 minutter.

Fakta om modulet

Engelsk titelProblem Based Learning
ModulkodeBATYSK20161
ModultypeKursus
Varighed1 semester
SemesterEfterår
ECTS5
UndervisningssprogDansk
TompladsJa
UndervisningsstedCampus Aalborg
Modulansvarlig

Organisation

StudienævnStudienævnet for Engelsk, Tysk og Kulturforståelse
FakultetDet Humanistiske Fakultet
SkoleSkolen for Kultur og Globale Studier