Modulet beskæftiger sig med adfærdsdesign, fx nudging, i teori og praksis, herunder forholdet mellem adfærdsdesign, kontekst og menneskers adfærd.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Viden om og forståelse af
det teoretiske felt som omkranser adfærdsdesign
adfærdsdesigns påvirkning af den kontekst, mennesker træffer beslutninger i
ændringer i konteksten, online og i den fysiske verden, som årsag til menneskers ændrede adfærd.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Færdigheder i
at arbejde strategisk med adfærdsdesign
at tilrettelægge kampagner og andre projekter, hvor formålet er at ændre en udvalgt målgruppes adfærd
at tilrettelægge eksperimenter, forsøg og undersøgelser som et led i arbejdet med adfærdsdesign.
Den studerende skal gennem modulet opnå:
Kompetencer til
Prøvens navn | Adfærdsdesign i teori og praksis |
Prøveform | Skriftlig
Prøven har form af en bunden skriftlig 2-dages hjemmeopgave.
Besvarelsen må højst være på 6 sider. Den studerende skal på
baggrund af en opgave stillet af kursusholder demonstrere kendskab
til de teorier og metoder, der er præsenteret inden for det
udvalgte område.
Afløsning: Prøven kan afløses ved tilfredsstillende, aktiv deltagelse i det pågældende kursus, dvs. 80% tilstedeværelse samt udarbejdelse af mundtlige og/eller skriftlige oplæg som en del af kurset. |
ECTS | 5 |
Tilladte hjælpemidler | Alle skriftlige og alle elektroniske
hjælpemidler |
Bedømmelsesform | Bestået/ikke bestået |
Censur | Intern prøve |
Vurderingskriterier | Besvarelsen skal demonstrere, at den studerende opfylder målbeskrivelserne for modulet. |
Engelsk titel | Behavioural Design in Theory and Practice |
Modulkode | BASIV201730 |
Modultype | Kursus |
Varighed | 1 semester |
Semester | Forår
|
ECTS | 5 |
Undervisningssprog | Dansk |
Undervisningssted | Campus Aalborg |
Modulansvarlig |
Studienævn | Studienævnet for International Virksomhedskommunikation |
Institut | Institut for Kultur og Globale Studier |
Fakultet | Det Humanistiske Fakultet |